Jednou zo základných úloh marketingu je zviditeľnenie firmy alebo spoločnosti v očiach verejnosti. S cieľom zvýšenia povedomia o nej a o jej službách a následnom zvýšení zisku spoločnosti. Reklama zvyšuje dosah na klientov, nielen terajších ale aj tých budúcich. Preto sa metódy v marketingu inovujú a prispôsobujú aktuálnym trendom. Jedným z nástrojov marketingu je reklama vo vysielaní televízie. Tento typ reklamy ale nie je vhodný pre každého. Dôvodom je vysoká cena tejto služby a náklady spojené s realizáciou. Menší podnikateľ preto nemá dosah na televízne obrazovky. Ako ale môže svoju firmu dostať do popredia a dať o sebe vedieť? Má na to niekoľko spôsobov. Jedným z nich je reklama na sociálnych sieťach.
Táto forma je zrejme najjednoduchšou a najlacnejšou formou reklamy. Má predpoklady k informovaniu vysokého počtu ľudí. Stále je ale uväznená vo virtuálnom prostredí a pôsobí chladne https://www.jenzeny.cz/zabava/spite-v-chladne-a-poradne-vyvetrane-loznici-potom-se-dozijete-dlouheho-zivota a človek ju môže ľahko prehliadnuť. V množstve inzerátov a reklám iných firiem ju jednoducho preklikne. Oveľa efektívnejšou formou reklamy je použitie reklamných predmetov. Tieto sú prostriedkom dennej potreby a sú zákazníkmi denne využívané. Dostávajú sa teda do povedomia ich okolia oveľa efektívnejšie. Najlepšou reklamou je predsa osobná skúsenosť. Je to skôr podvedomá reklama, ktorá ťahá nových klientov do zákazníckeho prostredia firmy, ktorú ešte nepoznajú.
Ak iný klient alebo zákazník využíva reklamné predmety, dáva najavo že je s ich značkou spokojný a verejne ju prezentuje. Takáto forma reklamy je veľmi silná a zároveň nenásilná na potencionálneho klienta. Jej využiteľnosť roky overila prax a fakt, že ich prítomnosť vidíme nielen vo veľkých spoločnostiach ale aj v stredných a menších firmách. Potenciál reklamných predmetov je vysoký aj na základe toho, že si firma sama vyberá informácie a typ reklamného predmetu. Môže tak zasiahnuť široké publikum ale aj cielených jedincov. Sme si istý že tak ako sa rozvíjala minulé roky bude úspešne napredovať aj v tých budúcich.